آمبولانس دو دیفرانسیل

شرکت رنوس مفتخر است برای نخستین بار در ایران اقدام به طراحی و تولید آمبولانس تویوتا هایلوکس طرح باکسی جهت استفاده در مناطق کوهستانی و صعب العبور نموده و در سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۰۰ دستگاه از این آمبولانس به  اورژانس کشور تحویل داده است.

اولین آمبولانس طرح باکسی ۲ دیفرانسیل ۴WD تیپ A2 در ایران

  • آمبولانس تیپ A2
  • مجهز به سیستم ترمز دو مداره و ABS
  • خودروی تویوتا هایلوکس تک کابین ۴WD
  • مجهز به دو کیسه هوا و تمامی تجهیزات استاندارد

IMG_0233

مشخصات فنی:

مشخصات موتورL4, 16V, DOHC, VVTi
قدرت موتورHP 1258
حداکثر گشتاورNM 246
حجم موتورcc 2700

 

 

 

 اقلام و تجهیزات بکار رفته در کلیه آمبولانس های نوعA  تولیدی شرکت رنوس:

 

تجهیزات برقی و هشدار دهنده:

  • یک عدد چراغ گردان خطی جلو مجهز به لامپ SMD
  •  دو عدد چراغ گردان تکی عقب مجهز به لامپ SMD
  • دو عدد خروجی ۱۲ ولت جهت شارژ تجهیزات پزشکی بوسیله رابط فندکی
  • چهار عدد چراغ هشدار زرد چشمک زن مستقر در سقف
  • یک عدد چراغ پرژکتور  مستقر در سقف جهت روشن نمودن محوطه پشت آمبولانس
  • آیفون داخل کابین راننده و بیمار جهت ارتباط پزشک با راننده
  • سیستم آژیر و بلند گو آمبولانس داخل کابین راننده دارای آژیر و آمپلی فایر با توان ۱۰۰ وات و میکروفون که دارای استند مگنتی بوده که به راحتی میتوان آن را بر جای خود قرار داد.

 

 

  تجهیزات عمومی:

  • یک دست کابینت تجهیزات پزشکی و دارو از جنس  PVC آنتی باکتریال با قابلیت شستشو
  • یک دست نیمکت و باکس تجهیزات و کمربند ایمنی برای دو نفر دارو از جنس PVC آنتی باکتریال با قابلیت شستشو
  • پنجره کشوئی بین دو کابین
  • سقف چند منظوره دارای دو سطح روشنائی و سیستم تهویه و جای نصب سرم
  • سیستم گرمایشی دارای برد کنترل  جداگانه
  • سیستم سرمایشی دارای برد کنترل  جداگانه

 

   تجهیزات امداد و نجات:

  • دو عدد کپسول آتشنشانی داخل کابین راننده و کابین بیمار
  • چکش اضراری چند منظوره داخل کابین بیمار

 

   تجهیزات پزشکی:

  • یک عدد صندلی پزشک به همراه کمربند ایمنی
  • یک عدد برانکار دو وضعیتی با قابلیت ویلچر شونده به همراه کمربند ایمنی
  • یک دست سیستم تنفسی به همراه دو کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری و متعلقات جانبی
  • کیف احیاء
  • ساکشن برقی پرتابل

IMG_0194

 

 مشخصات اجزای اصلی و تجهیزات جانبی:

    کف (FLOOR) :

کف پوش آمبولانس با چوب چند لایه OSB به ضخامت ۱۸ میلیمتر پوشیده شده است که جاذب ضربه و لرزش های وارده از طرف خودرو می باشد و رویه لاستیکی کف پوش از مارک LG و آنتی باکتریال می باشد.

 

عایق سازی (SEALS) :

عایق بندی کلیه درزها با مواد سیلیکونی صورت گرفته است که از نفوذ آب و سایر مایعات جلوگیری می کند.

 

دیوار جدا کننده (DIVIDER) :

متشکل از نئوپان مخصوص با ضخامت ۲۵ میلیمتر و درز گیری مناسب که بر روی آن پنجره کشویی مخصوص و همچنین سیستم آیفون جهت ارتباط پزشک با کابین راننده قرار دارد.

 

سقف (ROOF) :

دیاق بندی و زیرسازی سقف با پوشش های آدیاباتیک و آکوستیک صورت گرفته و سقف داخلی از پوشش فایبر گلاس و قابل شستشو می باشد

که سیستم های روشنایی و عملیاتی در آن واقع گردیده است.

 

سقف چند منظوره:

سقف چند منظوره شامل:

سیستم روشنایی مستقر در سقف چند منظوره

قلاب سرم از جنس استلس استیل

سیستم فن و هواکش دو طرفه جهت تهویه کابین با دبی ۱۱۰۰ m3/h

 

      سیستم روشنائی داخل کابین:

روشنائی داخل کابین توسط چهار دست لامپ مخصوص SMD  تامین می گردد. که با کلید های جداگانه روشنایی مورد نیاز را در دو سطح فراهم می کند.  

 

       صندلی پژشک:

       صندلی پزشک مطابق با استاندارد های موجود و دارای قابلیت چرخش در تمام جهات می باشد.

 

 

        برانکار:

برانکار دارای قابلیت تنظیم ارتفاع برای خودرو های متفاوت طبق استاندارد ۱۰G Crash tested  می باشد.

برای قرار دادن برانکار داخل خودرو دو چرخ راهنما در نظر گرفته شده است پس از ورود برانکار داخل خودرو یک استپر موقعیت برانکار را ثابت نگاه داشته و ضامن و قفل برانکار, برانکار را فیکس می نماید به شکلی که در دو جهت جلو و عقب و در ناهمواری ها در جهت بالا از حرکت برانکار جلوگیری مینماید .

برای بیرون آوردن برانکار ابتدا بوسیله ضامن قفل برانکار را آزاد وپس از آزاد شدن برانکار بوسیله دسته مخصوص برانکار را بیرون آورده و چرخ ها باز میگردند.

در کنار برانکار دو دسته محافظ قرار گرفته که به وسیله ضامن خود باز یا بسته میگردد.

 

IMG_0170

سیستم اکسیژن :

دارای دو عدد سیلندر اکسیژن ثابت با ظرفیت ۲۰ لیتر و مجهز به سیستم جریان سنج و دبی سنج با آهنگ خروجی ۱۵ لیتر بر دقیقه و شیر رگلاتور با سیستم کوپلینگ اتصال سریع همچنین شامل دو عدد مانومتر دو عدد اوتلت و فلومتر و شیر چنجر و تصالات و لوله کشی های مربوطه می باشد.

هر آمبولانس مجهز به دو کپسول اکسیژن و ملحقات جانبی آن می باشد.

خروجی اکسیژن جهت اتصال به ماسک اکسیژن

جهت سهولت در تعویض کپسول در صورت خالی شدن یک کپسول از کوپلینگ های اتصال سریع استفاده شده است

همچنین برای استفاده تجهیزات پزشکی دو خروجی برق ۱۲V بر روی پایه مخصوص تعبیه گردیده است  .

 

کیف احیاء :

کیف احیاء با تجهیزات ویژه طبق استاندارد ۴۳۷۴

 

ساکشن برقی :

ساکشن پرتابل برقی دارای گواهینامه های:

-EN ISO 10079-1:1998

-EN 6061-1:1990

-CEI 60I-1:1998

 

ساکشنی که داخل خودرو شما بکار برده شده است، هم با برق ۲۲۰ V و هم با برق DC 12 V قابل کار می باشد و نیز این دستگاه مجهز به سیستم پورتابل ( قابل شارژ ) می باشد.

 

لازم به ذکر است محل استقرار کیف احیاء ، ساکشن و سایر ملزومات در داخل خودرو تعبیه شده که بنا بر ضرورت سایر اقلام مورد نیاز مشتری نیز قابل نصب می باشد.

 

 

آویز سرم :

برای وصل کردن سرم و دارو در سقف چند منظوره محلی برای این امر تخصیص داده شده است. که همزمان قابلیت نصب چهار سرم دارو یا خون را داراست.

 

سیستم مدارهای الکتریکی:

 

خودرو دارای دو مدار برق کاملا مستقل از یکدیگر میباشد:

۱- مداراصلی برق خودرو

۲- مدار برق تجهیزات و امکانات آمبولانس

برای استفاده از امکانات و تجهیزات آمبولانس پس از روشن کردن خودرو می بایست کلید ۱-۰ (تعبیه شده داخل کابین راننده و در کنار و پشت صندلی راننده) را در حالت on  قرار داده تا برق در داخل کابین بیمار و همچنین کابین راننده برقرار گردد.

 

 

سیستم تهویه و گرمایشی و سرمایشی:

 

الف)سیستم تهویه:

در بالای سقف جهت تهویه ، فن تعبیه گردیده که مطابق استانداردهای بین المللی قادر به تعویض هوای موجود درکابین میباشد.

 

ب) سیستم گرمایشی:

برای کابین بیمار سیستم گرمایشی مستقلی در نظر گرفته شده است . که میتوان آن را روشن خاموش و زیاد و کم نمود.

برای روشن کردن بخاری میبایست کلید چرخشی را در یکی از وضعیت های دخواه بر حسب شدت جریان باد گرم قرار داد

و میتوان جریان آب گرم در رادیاتور بخاری را کم زیاد یا مسدود نمود و با این کار میتوان میزان گرمایش را تحت کنترل داشت.

دریچه هایی جریان باد را به داخل کابین منتقل مینماید که با تنظیم پره های دریچه میتوان جهت جریان را تغییر داد.

فیوز های مربوط به بخاری به راحتی در صورت نیاز قابل تعویض میباشد.

 

ج) سیستم سرمایشی:

سیستم سرمایشی کابین بیمار پس از روشن شدن کولر و زدن دکمه شماره توسط راننده به صورت زیراز داخل کابین بیمار قابل کنترل می باشد.

سیستم دارای دو دریچه برگشت هوا  و سه دریچه ورود هوای مطبوع  میباشد .

کلید در سه وضعیت  OFF-LOW-HI قرار میگیرد و میتوان جریان هوای خنک را داخل کابین بیمار تحت کنترل قرار داد.

 

 

 

IMG_0197